• nl
  • fr
  • de

het pad van de kat

In de zomer van 2020 achtervolgt auteur Tom Marien een eigenzinnige viervoeter doorheen de Lierse binnenstad.
Illustrator Lies Van Gasse wandelt met hem mee en legt onderweg in beelden vast wat haar raakt.
Samen ontdekken ze groene, haast verborgen parels en ontmoeten ze mensen die iets te vertellen hebben.

In de podcast maakt Tom de wandeling van toen opnieuw met een aantal gasten. Onderweg gaat het over diepzinnige of lichtvoetigere onderwerpen. Muzikant Peter Pazmany componeerde de soundtrack.
Beluister de podcast.

Op de posters ontdek je verzen van het groeigedicht, het wandeltraject en interessante ontmoetingen langsheen verborgen parels in Lier. Naar aanleiding van de podcast zijn de posters in beperkte oplage opnieuw verkrijgbaar in het stadsmuseum.

Op de buitenmuur van cultuurhostel Bed Muzet en in de inkomhal van het stadsmuseum ontdek je passages van het groeigedicht.

Op de YouTube-pagina van Stadsmuseum Lier zie je de evolutie van de illustraties die Lies maakte in het stadsmuseum.