Herinneringen uit den proeftijd. Illustratie uit: Ernest Staas advocaat. Schetsen en beelden door Tony

Objectnummer:
Objectnaam:
ets
Datering:
Vervaardiger:
Willem Geets
Materiaal:

inkt (medium), papier (drager)

Techniek:

gegraveerd (geheel)

Afmetingen:

(geheel) hoogte () 26 cm, (geheel) breedte () 17.2 cm

Opschriften en merken:

signatuur en datering (voorzijde, linksboven) : 1873 WGeets, stempel (achterzijde) : Julius Van In

Beschrijving:

Voorstelling van een man in zwart pak, zittend op een hoge stoel achter een lessenaar. Hij houdt in de ene hand een pen vast en met zijn andere hand wijst hij naar een geschrift op zijn tafel. Links onderaan het portret van een man waaronder de tekst 'Mr. Adams Jeune', rechts onderaan het portret van een vrouw waaronder de tekst 'Mj. Clara Adams'. Tussen de twee portretten een cartouche met de tekst 'Drie herinneringen uit den proeftijd'. In de rechter bovenhoek een banderol met tekst 'de Studie van Meester Adams Jeune'. Midden links 'Het werkboekje', midden rechts 'Het dansfeest'. Illustratie uit: Ernest Staas advocaat. Schetsen en beelden door Tony, voor pagina 89. Behoorde tot de archiefverzameling van Julius Van In, later opgekocht door Bernard Janssens.