Lierse volkstypen

Afmetingen:

(geheel) hoogte () 21.5 cm, (geheel) breedte () 30 cm

Beschrijving:

Van links naar rechts achterste rij: Heilige Frans: liep de hele dag rond met een kerkboek onder de arm, stopte bij elke straatkapel om er met gebogen hoofd enkele kruistekens te slaan; Bertje Mosterd: mosterdventer; De Kletskop: lantaarnaansteker; Rezientje Pitrol: verkocht petrol; Soeke Tap: verkocht wit zand (droeg daarom een witte vest boven zijn grijze schort); Zot Jefke van Lips; Soe Lakmoes: woonde overal en nergens en was voortdurend dronken; Blokske (met bolhoed en viool) liedjeszanger in de betere cafés; Staf Cloetens: lijkbidder; Roos Tap, echtgenote van Soeke Tap; Janneke Schoeters: portier van het Stedelijk Museum. Links onderaan: Modest de Beiaardier: horlogemaker en bespeler van een kleine beiaard. Rechts onderaan: Suske den duvel: stadswerkman en straatkeerder van voornamelijk uitwerpselen van paarden. Op de kar: Soeke den Blinde: kleinzoon van Blokske.